Σχετικά
Η Βυζαντινή τέχνη, η οποία έφθασε στο αποκορύφωμα της περίπου 1100 χρόνια πριν, ζει και βασιλεύει σε ένα ηλιόλουστο μικρό ψαροχώρι του Κορινθιακού Κόλπου. Εδώ σε ένα παραλιακό εργαστήρι, μέσα σε μία ποικιλία χώρων, ο Γιώργος Σαμούρης εξασκεί την τέχνη του με ασήμι, χρυσό, σμάλτα, μαργαριτάρια και ημιπολύτιμους λίθους όπως ακριβώς έκαναν και οι Βυζαντινοί τεχνίτες αναβιώνοντας έτσι την τέχνη των προγόνων του. Αυτός ο άνθρωπος ψάχνοντας να βρει αυτό που του ταιριάζει κατέληξε να δημιουργεί κοσμήματα. Ο Γιώργος Σαμούρης στράφηκε στα πολύτιμα αντικείμενα, λατρευτικής χρήσεις της Εκκλησίας μέσω ενός τοπικού Μοναστηρίου, όπου οι αρχαίες παραδόσεις της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, αναβίωσαν τα τελευταία χρόνια. Αλλά όμως δεν ήταν όλα τυχαία. Ο πυρήνας της έμπνευσής του ήταν Θεόσταλτος και ένα πατρογονικό δικαίωμα. |
Γεννήθηκε στα Μέγαρα την αρχαία πόλη που μέχρι και σήμερα προεδρεύει στην περιοχή της Δ. Αττικής, από όπου καταγόταν και ο ΒΥΖΑΝΤΑΣ. ΄Ηταν τον 7ο αιώνα πχ όταν ο Βασιλιάς Βύζαντας ίδρυσε μια πόλη, (αποικία των Μεγάρων) στην Δυτική Ακτή του Βοσπόρου ονομάζοντάς την ΒΥΖΑΝΤΙΟ από το όνομά του. Χίλια χρόνια αργότερα τον 4ο αιώνα μχ ο Ρωμαίος Αυτοκράτορας Κωνσταντίνος, ιδρύει την δική του αυτοκρατορία, στον ίδιο τόπο το Βυζάντιο και το μετονόμασε Κωνσταντινούπολη από το όνομά του. |
΄Εκανε την Κωνσταντινούπολη πρωτεύουσα μιας τεράστιας Αυτοκρατορίας, που διήρκεσε μία χιλιετία κάνοντας τους το μόνο πολιτισμένο μέρος της Ευρώπης. Το όνομα όμως Βυζάντιο συνεχίστηκε καθ΄όλη την διάρκεια της θητείας των Ρωμαίων, όπου και οι ίδιοι μετονομάστηκαν σε Βυζαντινοί. Σε ένα κράτος όπου η κοινή γλώσσα ήταν η Ελληνική και στο οποίο η παντοδύναμη θρησκεία ήταν ο Χριστιανισμός, γνωστή ως Ελληνική Ορθοδοξία. |
|
Ηταν αυτή η θρησκεία, που έγινε το επίκεντρο των συγκεκριμένων τεχνών και χειροτεχνίας, που είναι τώρα το επίκεντρο της ζωής του Γιώργου Σαμούρη. Στο Βυζάντιο δεν υπήρχαν τέχνες εκτός από την ανάγκη της Θρησκείας που περιελάμβανε τα βάθη της ανθρώπινης έκφρασης και διασωθεί μέχρι σήμερα παρά όλα τα άλλα καλλιτεχνικά ρεύματα και ιστορικά “ατυχήματα”, όπως η μουσουλμανική κατοχή της ελληνιστικής γης, για πολλούς αιώνες. |
Ο Γιώργος κληρονόμησε αυτή την πλούσια παράδοση, με τον πιο ουσιαστικό τρόπο. Αυτές τις ημέρες είναι ο μόνος γνήσιος δημιουργός καθαρά της Βυζαντινής Αργυροχοΐας. Οι εκ νέου δημιουργίες αυτές έχουν ελκύσει πελάτες, που περιλαμβάνουν όλα τα υψηλότερα προφίλ Εκκλησιαστικών ιδρυμάτων της Ορθόδοξης Εκκλησίας, από το Οικουμενικό Πατριαρχείο και κάτω καθώς και διάσημες προσωπικότητες, όπως ο Φιντέλ Κάστρο, η οικογένεια Λάτση , η Μπάρμπαρα Μπους, ο Πρίγκιπας Κάρολος της Αγγλίας ο τέως Βασιλιά της Ελλάδας Κωνσταντίνος και πολλούς άλλους.
Αλλά δεν ήταν πάντα έτσι. Ο Γιώργος Σαμούρης γεννήθηκε από μια εύπορη οικογένεια, που όμως κατέληξε σε αδιέξοδο εξαιτίας ενός σεισμού το 1981, όταν ο ίδιος ήταν δέκα πέντε ετών. Κατάφερε να τελειώσει το κολλέγιο στην Μικροβιολογία, ένα επάγγελμα που ποτέ δεν εξάσκησε, προτιμώντας αντ΄αυτού να εργαστεί σε αρκετές δουλειές ακόμα και μπάρμαν. Σύντομα όμως, ήρθε η ώρα να υπηρετήσει την θητεία του στον Ελληνικό Στρατό. Τελειώνοντας την θητεία του παντρεύτηκε αμέσως, παρά της οικονομικές δυσκολίες και απέκτησε 3 παιδιά.
Στην ανάγκη των εσόδων για να εκπληρώσει της υποχρεώσεις του προς την οικογένεια του έχοντας την ικανότητα των χεριών, άρχισε μια σταδιοδρομία ως αυτοδίδακτος αργυροχόος εμπνευσμένος από γνωστούς τεχνίτες τους οποίους θαύμαζε. Παρουσίασε το έργο του σε Αθηναϊκή ΄Εκθεση, κερδίζοντας αρκετή αναγνώριση που τον ενθάρρυνε. Συνέχισε τις φιλοδοξίες του για τρία συνεχή χρόνια, παίρνοντας μέρος σε άλλες 5 εκθέσεις στην Αθήνα και την πώληση των προϊόντων του έτσι ώστε να μπορεί να επιβιώνει. |
Το μεγάλο σημείο καμπής στη ζωή του ήρθε στην Ιερά Μονή της Αγίας Παρασκευής, ένα Μοναστήρι στην περιοχή των Μεγάρων. Σε ένα πλάτωμα στην κορυφή ενός βράχου που εξέχει πάνω από την ακτή, το Μοναστήρι ξεπροβάλει ανάμεσα από κυπαρίσσια, αμπέλια και μια πανδαισία αγρίων λουλουδιών. Έχει ανακαινισθεί και επεκταθεί τα τελευταία χρόνια, μετά και από επανειλημμένα οράματα της Αγίας σε προσκυνητές ζητώντας τους να χτιστεί Μοναστήρι. |
Το Μοναστήρι λοιπόν της Αγίας Παρασκευής ήταν ο χώρος, όπου γνωρίστηκαν ο νεόφυτος αργυροχόος Γιώργος Σαμούρης και ο καταξιωμένος στον χώρο του Θεάτρου και του Κινηματογράφου ως σκηνογράφος, Βασίλης Φωτόπουλος με 2 ΟΣΚΑΡ για της ταινίες Ζορμπάς και Αμέρικα Αμέρικα παγκοσμίου φήμης εξπρεσιονιστής ζωγραφικής, χρησιμοποίησε το Μοναστήρι ως ένα καταφύγιο από την κοινωνία απογοητευμένος για την εξέλιξη αυτής. |
Το ήσυχο περιβάλλον του Μοναστηριού, ήταν όπου δημιούργησε πολλά από τα έργα του, τρέφοντας το πάθος του για την πνευματικότητα της Βυζαντινής τέχνης. Συνέβαλε σε μεγάλο βαθμό στο κόστος της κατασκευής του Μοναστηριού και με δικά του αρχιτεκτονικά σχέδια αναβιώνοντας έτσι την αρχαία Βυζαντινή τέχνη. Τα σχέδια του ήταν εντυπωσιακά, αλλά χρειάζονταν έναν νέο τεχνίτη με πάθος, να τα πραγματοποιήσει για να καταλήξουν μέσα από πολύτιμα μέταλλα και πέτρες σε ιερά σκεύη, παράγοντας έτσι διαχρονικά έργα τέχνης. Οι μοναχοί έφεραν σε επαφή τον νεοφώτιστο Γιώργο, με τον Βασίλη και το αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας, ήταν εντυπωσιακό ακόμα και σήμερα. Ο Φωτόπουλος αναθέτει στον Σαμούρη μια δοκιμασία περνώντας τον από “φωτιά>.” Το δέσιμο και την διακόσμηση ενός Σταυρού λιτανείας του 6ο αιώνα”. To τεχνούργημα έπρεπε να ξαναγεννηθεί, σύμφωνα με το σχεδιασμό του ίδιου του δασκάλου και αποδείχθηκε, ότι ήταν από τις πιο δύσκολες αποστολές του μαθητή στην καριέρα του και τα κατάφερε έξοχα γιατί έπρεπε. |
Το κίνητρο ήταν να εισέλθει στον χώρο της Βυζαντινής αργυροχοΐας που γι αυτόν ήταν πολύτιμος και τόσο επιθυμούσε όπως και για λόγους πνευματικότητας του χώρου. |
Ο Φωτόπουλος ήταν τόσο εντυπωσιασμένος από τα εκκολαπτόμενα ταλέντα του νεαρού, οπότε έγινε ο μέντορας του και εργοδότης του πραγματοποιώντας έτσι, πολύπλοκα σχέδια θρησκευτικών αντικειμένων όπως εικόνες, ΄ Αγια Δισκοπότηρα, Ιερά Ευαγγέλια , σαρκοφάγους και ότι άλλο αφορά την Εκκλησία. Ακολούθησαν επαφές με την ανώτερη τάξη μέχρι και το Οικουμενικό Πατριαρχείο, Βασιλιάδες, Πρίγκιπες και πολλούς άλλους επιφανείς οι οποίοι, μπορούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά στα πολύτιμα αυτά έργα τέχνης. |
Στα χρόνια που μεσολάβησαν, τα παιδιά του Γιώργου μια κόρη και δύο υιούς έχουν πλέον μεγαλώσει. Η 22άχρονη κόρη του Ελένη, είναι στο κολλέγιο με φιλοδοξίες να ενταχθεί στην εργασία του πατέρα της. Οι υιοί του ο 20άχρονος Βασίλης και ο 18άχρονος Χρήστος, αν και ακόμη σε κολλέγιο αργυροχοΐας, ακολουθούν ήδη τα βήματα του πατέρα τους στο εργαστήριο. Ο Γιώργος διδάσκει τώρα στους υιούς του τα μυστικά του επαγγέλματος ώστε μαζί και οι τρείς πλέον, θα συνεργαστούν συνεχίζοντας την οικογενειακή παράδοση στην Βυζαντινή τέχνη. |
Τα έργα τέχνης που ο Γιώργος Σαμούρης εκτελεί για μεγάλους πελάτες είναι από τη φύση τους πολύτιμα και δημιουργημένα αποκλειστικά στο χέρι από ασήμι, χρυσό και διακοσμημένα από σμάλτα και ημιπολύτιμους λίθους. Αυτά είναι πέρα από συλλεκτικά αντικείμενα μουσειακά κομμάτια. Μέχρι σήμερα σε μεγάλο ποσοστό συνεργάζεται με την Ορθόδοξη Εκκλησία και ορισμένους εκλεκτούς συλλέκτες. Λόγω της ένταξης των παιδιών του στην επιχείρηση τώρα μπορεί να προβάλει σε ένα ευρύ κοινό, όπως ιδρύματα σε όλο τον κόσμο, διεθνείς γκαλερί, μουσεία και τους λάτρεις με ιδιωτικές συλλογές. Μπορείτε να παραγγείλετε ακριβή αντίγραφα από τα πιο διάσημα και καλύτερα κομμάτια, όπως επίσης και νέες δημιουργίες ακόμα και μοναδικά κομμάτια, χωρίς επανάληψη |
αποκλειστικά μέσω αυτής της ιστοσελίδας η με προσωπική επαφή. contact |
Η Βυζαντινή τέχνη είναι και πάλι στο προσκήνιο μετά από το πέρασμα πέντε αιώνων, περνώντας και στο ευρύ κοινό χωρίς να είναι μόνο προνόμιο της Εκκλησίας και των Ακαδημαϊκών. Είναι πλέον προσβάσιμη σε όλους τους εξειδικευμένους συλλέκτες έτοιμη να σε ευχαριστήσει, να σε ολοκληρώσει με την ομορφιά της και την πνευματικότητα της. Παρακαλώ, ρίξτε μια ματιά στη σελίδα, Προϊόντα μέσα από τα δείγματα του καταλόγου.
Κείμενο από τον Byron Ayanoglu |